14 yılda Bartın’a Ulaştırma ve Haberleşme alanında 1 milyar tl yatırım yaptık

14 yılda Bartın’a Ulaştırma ve Haberleşme alanında 1 milyar tl yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Bartın’da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

Bartın’ı Türkiye’ye bağladık

Bartın’ı diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 131 kilometreye; ilçe. belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 163 kilometreye uzattık. Böylece Bartın’a erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Bartın’daki karayolu ağını 294 kilometreye ulaştırdık.

DEVLET YOLU        131 km

İL YOLU                    163 km

TOPLAM YOL AĞI  294 km

Mevcut bölünmüş yolları artırdık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Bartın da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesi 7 kilometre bölünmüş yol yapılmışken. 2003-2016 yılları arasında 66 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Bartın’ın toplam bölünmüş yol mesafesini 73 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi              7 km

2016                           73 km

Bartın’ın yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

14 yılda karayolu uzunluğumuzu artırdık, yollarımızı modernleştirdik

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Amasra Tüneli geçişi ve bağlantı yolları (4.5km)

• Bartın-Safranbolu Yolu (14.8 km Bölünmüş Yol)

• (Devrek-Zonguldak) Ayrımı-Çaycuma-Bartın Yolu (7.7 Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol. 43.3 Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Bartın-Boğaz Yolu (3.7 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol. 5.8 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• (Çaycuma-Bartın) Ayrım Kozcağız Yolu (Kozcağız Geçişi hariç. 11 km Sathi Kaplamalı)

• Çaycuma-Perşembe-Kozcağız Yolu ( 7.5 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol. 17.5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Ulus-Pınarbaşı-Azdavay -Ağlı Yolu (30.4 km Sathi Kaplamalı)

• Bartın-Arıt-Aydınlar Yolu (10.5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Kemere Tarihi Köprüsü’nün restorasyonu

• Büyükdere Köprüsü

• Ulus Köprüsü

• Bartın III Köprüsü

• Eldes Köprüsü

• Kirazlık II Köprüsü

• Bartın-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolunda T-1 tüneli

• Çaycuma-Perşembe-Kozcağız Yolu (25 km Sathi Kaplamalı)

Devam eden karayolu çalışmaları

• Zonguldak-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolu
• Kozcağız-Kumluca- (Bartın-Safranbolu) Ayrımı
• Bartın-Arıt-Aydınlar Yolu

• Bartın-Amasra-Kurucaşile-Cide Yolu

968 mt. uzunluğunda T1 tüneli ulaşıma açılmıştır. Dizlermezeci Mevkiinde 1529 mt. uzunluğunda T2 tüneli bulunmaktadır. Tünelin kazı ve destekleme çalışmaları tamamlanmış. nihai beton çalışmaları devam etmektedir.

267 mt. Uzunluğunda Cumayanı viyadüğü başlık kirişi seviyesinde tamamlanmış. çalışmalar devam etmektedir.

Tarihi köprüleri yaşatıyoruz

Bartın ilinde 2014 yılında Kemere tarihi köprüsünü restore ettik. Kemerdere köprüsünün restorasyonu ise devam etmektedir.

Raylı taşımacılık ile halkımızın yaşam kalitesini yükseltiyoruz

Devam Eden Demiryolu Çalışmaları

• Sakarya-Karasu-Ereğli-Bartın Limanı Bağlantı Demiryolu

Ülkemizin önemli demir-çelik üretim merkezlerinden birisini teşkil eden Ereğli Demir Çelik Fabrikası ve Karabük Demir-Çelik Fabrikasının demir cevheri ve kömür üretim girdileri ile üretilen demir-çelik mamullerinin Marmara Bölgesine en ekonomik şekilde nakliyesinin sağlanması amacıyla planlanmıştır.

Ayrıca. Karadeniz Havzasından gelecek olan yüklerin Karasu Limanı üzerinden taşınması ile İstanbul Boğazı trafiğinin azaltılmasına katkı sağlayacaktır. Adapazarı-Karasu Demiryolu hattının yapılması ile Karasu Limanı. Samsun ve Zonguldak’tan sonra Karadeniz’e demiryolu bağlantısı olan 3. Limanı olacaktır. Buda bölge sanayisinin daha fazla gelişmesine katkı sağlayacaktır.

62 km. uzunluğundaki ilk bölümünü teşkil eden “Adapazarı-Karasu Limanı Demiryolu Altyapı Bağlantı Hattı”nın yapımına başlanmış olup çalışmalar devam etmektedir.

Balıkçı barınaklarına yapılan yatırımlar devam ediyor

Ulaşım ve iletişim altyapılarının yanı sıra inşa ettiğimiz Tarlaağzı ve Kurucaşile Balıkçı Barınakları ile Bartın ilinin balıkçılarına destek veriyoruz.

Devam eden denizcilik projeleri

Amasra Limani Mendirek Onarimi İnşaatı (ETÜD PROJE)

Proje bedeli: 35 milyon TL

Yolcu gemilerinin Amasra İlçesine uğrak yapabilmesini sağlamak ve yöredeki küçük tekne ve yatlara bağlama imkanı sunmak amacıyla planlanmıştır. Etüt-proje (ÇED. İmar Planı ve Fizibilite) işlerinde çalışmalar devam devam etmektedir.

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

Bartın’da. GSM altyapısı olmayan 21 yerleşim yerine altyapı kurduk.

Bartın’da Genişbant Abone Sayısı 2016’da 122.179’a ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Bartın’da 2003 öncesi 663 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 2016’da 1.003 kilometreye uzattık.

GENİŞBANT abone sayısı

2003 ÖNCESİ          0

2016                           122.179

Fiber Optik Kablo Uzunluğu (km)

2003 ÖNCESİ          663

2016                           1.003

PTT çağın ötesine geçti

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’de hizmet çeşitliliği arttı

Yeni konsepti ile 13 Pttbank Bartın’lıların hizmetindedir.

PTTMATİK Bartın’ın dört köşesinde

5 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

PTT hizmetleriyle ihtiyaç

sahiplerine destek oluyoruz

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri.
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri.
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri.
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri.
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme.
  • Öksüz. Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri.
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.